Informacja o sposobach i stanie przyjmowanych spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania
Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. d ustawy o dostępie do informacji publicznej udostępnianiu podlega m.in. informacja publiczna o sposobach przyjmowania i załatwiania spraw. Kwestie te regulują przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej , jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U.z 2011, Nr 27 poz. 140 z późn. zm.). Jak wynika z § 40 tego rozporządzenia korespondencję przyjmuje punkt kancelaryjny, rejestrując ją w rejestrze kancelaryjnym..
Potwierdzenie otrzymania pisma kancelaria wydaje na żądanie składającego pismo. Sprawy do załatwienia przyjmowane są w trybie określonym w przepisach ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2000 r Nr 98 poz.1071 z późn. zm.) Na podstawie art. 63 Kodeksu postępowania administracyjnego:
• podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
• podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
• podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.
• organ administracji publicznej obowiązany jest potwierdzić wniesienie podania, jeżeli wnoszący je tego zażąda.
Wniesiona sprawa, załatwiana jest w trybie określonym przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego i może zakończyć się poprzez:
- wydanie decyzji administracyjnej,
- wydanie postanowienia
- wydanie zaświadczenia
- udzielenie odpowiedzi na skargę lub wniosek
- udzielenie pisemnej lub ustnej informacji
- udzielenie odpowiedzi na interpelację lub zapytanie (np. posła).
Pracownicy załatwiają sprawy w sposób zgodny z przepisami, według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
Sprawy powinny być załatwiane w urzędzie bez zbędnej zwłoki. Warunkiem niezwłocznego załatwienia sprawy jest przedstawienie przez zainteresowaną osobę odpowiednich dokumentów. Przed złożeniem wniosku w określonej sprawie należy zatem dowiedzieć się, jakie dokumenty i w jakiej formie (np. oryginały, kopie, kopie poświadczone notarialnie) będą musiały być złożone razem z tym wnioskiem. Szczegółowej informacji na ten temat powinien udzielić pracownik, zajmujący się załatwianiem danego rodzaju spraw. Urząd powinien także załatwić sprawę niezwłocznie, jeżeli posiada wszystkie informacje potrzebne do jej załatwienia lub gdy nie wymaga to gromadzenia dowodów, informacji lub wyjaśnień. Najczęściej jednak na rozstrzygnięcie sprawy trzeba poczekać. W takim wypadku urząd powinien poinformować zainteresowaną osobę i określić termin, w jakim to rozstrzygnięcie nastąpi. Na żądanie zainteresowanego urząd zobowiązany jest przesłać wydaną decyzję lub postanowienie pod wskazany adres. Jeżeli konieczne jest wyjaśnianie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących sprawy, urząd powinien te okoliczności wyjaśnić oraz rozstrzygnąć sprawę w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami. W przypadku gdy sprawa jest wyjątkowo skomplikowana, wówczas urząd ma dwa miesiące na jej rozpatrzenie.
Terminy, o których mowa powyżej, mogą zostać przekroczone. Przedłużenie terminów może nastąpić w szczególności wówczas, gdy opóźnienie wynika z winy samego zainteresowanego (np. jeżeli nie dostarczył on dokumentów, do których dostarczenia był zobowiązany) albo z przyczyn niezależnych od urzędu. O spodziewanym przekroczeniu terminu urząd powinien powiadomić zainteresowanego, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy. (Podstawa prawna: art. 35 i art. 36 k.p.a).
Osoba zainteresowana ma prawo odwoływania się od decyzji wydanej przez urząd w pierwszej instancji. Urząd umieszcza na decyzji informację o możliwościach odwołania się. W pouczeniu takim urząd określa, do jakiej instancji można się odwołać oraz w jakim terminie można wnieść odwołanie. Wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji. Nie dotyczy to jednak tych decyzji, z których treści wynika, że mają być wykonane natychmiast lub ich natychmiastowe wykonanie następuje z mocy ustawy. (Podstawa prawna: art. 130 k.p.a).
Poniżej przedstawiono pracowników odpowiedzialnych za udzielanie informacji nt. stanu przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania:
Temat |
Osoba odpowiedzialna |
Kontakt |
Numer pokoju |
Organizacja Urzędu |
Edyta Peikert |
tel. 774357614 e-mail: sekretarz[at]pakoslawice.pl
|
4 |
Obsługa Rady Gminy |
Kazimierz Wołoszczak |
tel. 774357614 wew. 115 e-mail: rada[at]pakoslawice.pl
|
2 |
Sprawy z zakresu informatyzacji Urzędu |
Tomasz Kruk |
tel. 774357614 wew. 107 e-mail: admin[at]pakoslawice.pl |
14 |
Sekretariat |
Joanna Szczotka |
tel. 774357614 wew. 101 e-mail: sekretariat[at]pakoslawice.pl |
5 |
Działalność gospodarcza |
Agnieszka Maj |
tel. 774357614 wew. 107 e-mail: dzialalnosc[at]pakoslawice.pl
|
14 |
Wymiar podatkowy |
Alina Karnaś |
tel 774357614 wew 108 e-mail: wymiar[at]pakoslawice.pl
|
8 |
Podatek od środków transportowych Księgowość podatkowa |
Barbara Szołdrowska |
tel. 774357614 wew. 108 e-mail: podatki[at]pakoslawice.pl
|
8 |
Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Przeciwdziałania Alkoholizmowi fundusz alimentacyjny, ZFSŚ, Depozyt |
Teresa Jędrasiak |
tel. 774357614 wew. 109 e-mail: fundusz[at]pakoslawice.pl
|
7 |
Płace |
Wiesława Ksiądzyna |
tel. 774357614 wew. 109 e-mail: ksiegowosc[at]pakoslawice.pl
|
7 |
Księgowość |
Agata Amelin |
tel. 774357614 wew. 109 e-mail: ksiegowosc[at]pakoslawice.pl
|
7 |
Kasa |
Eugenia Szumiło
|
tel. 774357614 wew. 111 |
13 |
Zamówienia publiczne |
Ewa Suska |
tel. 774357614 wew. 106 e-mail: promocje[at]pakoslawice.pl
|
10 |
Nieruchomości |
Agnieszka Warchoł |
tel. 774357614 wew. 106 e-mail: grunty[at]pakoslawice.pl
|
10 |
Obrona cywilna |
Anna Sobocińska |
tel. 774357614 wew. 110 e-mail: oc[at]pakoslawice.pl
|
1 |
Sprawy z zakresu:
|
Bożena Hasiak |
tel. 774357614 wew. 110 e-mail: usc[at]pakoslawice.pl
|
1 |
W adresach mailowych w miejsce [at] należy wpisać @.
Data publikacji: 04-04-2012 09:19
Modyfikował(a): Agnieszka Maj
Data modyfikacji: 04-04-2012 12:51